Veeraragavoodoo, Sarita (2017) A study on the use of tablet PCS in secondary schools teaching of Mauritius / Sarita Veeraragavoodoo. Masters thesis, Universitas Negeri Malang.
Full text not available from this repository.Abstract
ABSTRACT Veeraragavoodoo Sarita. 2017. A Study on the Use of Tablet PCs in Secondary Schools Teaching of Mauritius. S2 Thesis Educational Technology Graduate Program Universitas Negeri Malang. Advisor I Prof. Dr. Punaji Setyosari M.Pd M.Ed. Advisor II Dr. Dedi Kuswandi M.Pd. Keywords Impact Tablet PCs teaching and learning This paper documents on the impact of adopting tablet pcs on enhancement of teaching in secondary schools of Mauritius. Many several previous studies show that tablets offer many applications that can be used by teachers. From direct instruction tasks to more constructivist activities tablets can be utilised to achieve pre-set learning outcomes. The educational role of tablets use is perceived as essential to support the vision of nurturing new competencies and qualities of 21st century learners. It targets to bring fundamental changes to the current teaching and learning processes. The main research question of this study is stated as follows How can Tablet PCs better support Mauritian secondary school teachers in their profession The targeted question is then broken into sub parts to construct this study and they are as follows 1) Can the use of Tablet PCs in teaching enhance Planning and Monitoring 2) Does use of Tablet PCs in teaching improve Instructional Delivery 3) Does use of Tablet PCs in teaching facilitate Classroom Management 4) Can the application of Tablet PCs in teaching enrich the Professional Development of teachers The research was conducted by mixed method which comprised of quantitative and qualitative approaches for the data gathering process in Mauritius secondary schools as from May 11th 2017 to June 30th 2017. The data were analyzed using the SPSS software 21.0 and it is restricted to reliability analysis descriptive statistics analysis correlation analysis and custom tables analysis for the quantitative data. As for the qualitative data the reactions collected from teachers convoked for the focus group which was analyzed and reflected upon. The report is not an experimental one it is rather a study of the positives impacts that tablets bring on teaching and learning in the context of Mauritius secondary schooling system. Hence after analyzing the result of the data analysis this study has demonstrated that Tablet PCs have numerous positive and remarkable impacts on teaching for Mauritian secondary schooling system. It is concluded that the use of tablet is indeed effective in teaching and these can if properly customised and implemented it can help to enhance the quality of education in secondary schools of Mauritius. ABSTRAK Veeraragavoodoo Sarita. 2017. Studi Penggunaan Tablet PC pada Sekolah Menengah di Mauritius. Tesis Program Studi Teknologi Pendidikan Pascasarjana Universitas Negeri Malang. Pembimbing I Prof. Dr. Punaji Setyosari M.Pd M.Ed. Pembimbing II Dr. Dedi Kuswandi M.Pd. Kata Kunci dampak Tablet PC belajar dan mengajar Penelitian ini mendokumentasikan dampak dari mengadopsi tablet PC untuk meningkatkan pengajaran pada sekolah menengah di Mauritius. Hasil dari beberapa studi terdahulu menunjukkan bahwa tablet menawarkan banyak aplikasi yang bisa digunakan oleh guru-guru. Mulai dari instruksi langsung hingga kegiatan konstruktivis tablet dapat digunakan untuk mencapai hasil belajar yang telah ditentukan sebelumnya. Peran edukasi dari penggunaan tablet dianggap penting dalam mendukung visi menumbuhkan kompetensi dan kualitas baru dari peserta didik abad 21. Targetnya yakni membawa perubahan fundamental terhadap proses belajar mengajar saat ini. Rumusan masalah utama pada penelitian ini yaitu Bagaimana Tablet PC dapat membantu guru sekolah menengah di Mauritius menjadi lebih baik dalam profesi mereka Target rumusan masalah pada penelitian ini antara lain 1) Apakah penggunaan Tablet PC dapat meningkatkan Perencanaan dan Pemantauan 2) Apakah penggunaan Tablet PC pada pengajaran dapat meningkatkan Penyampaian Instruksi 3) Apakah penggunaan Tablet PC dalam mengajar dapat memfasilitasi Manajemen Kelas 4) Apakah pengaplikasian Tablet PC dalam mengajar dapat memperkaya Pengembangan Profesi para guru Penelitian ini dilakukan dengan metode campuran yang terdiri dari pendekatan kuantitatif dan kualitatif dalam proses pengumpulan data pada sekolah-sekolah di Mauritius mulai 11 Mei 2017 hingga 30 Juni 2017. Data tersebut kemudian dianalisis menggunakan SPSS 21.0 dan hanya fokus pada analisis reliabilitas analisis deskriptif statistik analisis korelasi dan analisis tabel kustom untuk data kuantitatif. Sedangkan untuk data kualitatif diperoleh melalui analisis dan refleksi dari reaksi-reaksi guru dalam kelompok fokus. Laporan penelitian ini bukan merupakan hasil eksperimen melainkan lebih pada studi dampak positif tablet dalam belajar dan mengajar dalam konteks sistem sekolah menengah di Mauritius. Oleh karenanya hasil dari analisis data menunjukkan bahwa studi ini telah mendemonstrasikan dampak positif dan luar biasa dari Tablet PC dalam pengajaran pada sistem sekolah menengah di Mauritius. Disimpulkan bahwa penggunaan tablet efektif dalam pengajaran dan hal ini dapat membantu meningkatkan kualitas pendidikan pada sekolah menengah di Mauritius jika disesuaikan dan diterapkan dengan benar.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | ?? ?? |
Divisions: | Fakultas Ilmu Pendidikan (FIP) > Departemen Teknologi Pendidikan (TEP) > S2 Teknologi Pembelajaran |
Depositing User: | library UM |
Date Deposited: | 09 Oct 2017 04:29 |
Last Modified: | 09 Sep 2017 03:00 |
URI: | http://repository.um.ac.id/id/eprint/57271 |
Actions (login required)
View Item |