Sari, Intan Dewi Novita (2017) Using Peer Assisted Learning Strategy (PALS) to improve seventh graders students' ability in reading descriptive text at SMP Negeri 17 Malang / Intan Dewi Novita Sari. Diploma thesis, Universitas Negeri Malang.
Full text not available from this repository.Abstract
ABSTRAK Sari Intan Dewi Novita. 2017. Using Peer Assisted Learning Strategy (PALS) to Improve Students Reading Ability in Reading Descriptive Text at SMP Negeri 17 Malang. Undergraduate Thesis Department of English Faculty of Letters State University of Malang. Advisors (I) Dr. Utari Praba Astuti M.A. (II) Dr. Furaidah M.A. Keywords Peer Assisted Learning Strategy (PALS) reading comprehension descriptive text This study was conducted for the purpose of improving junior high school students ability in reading comprehension using Peer Assisted Learning Strategy (PALS). PALS is a peer reading activity which consists of one higher performing student and one lower performing student. They take turns serving as a coach and reader. PALS help students in comprehending the text. There are three reading activities in this strategy which are partner reading with retell paragraph shrinking and prediction relay. This study used Collaborative Classroom Action Research (CCAR) design. The steps of CCAR were planning implementing observing and reflecting. It took one cycle consists of four meetings to achieve the criteria of success. The criteria of success was 80% of the students reached the passing grade score of 75. The data about the students achievement and students response toward the strategy were collected using observation checklist students worksheet field notes questionnaire and interview guide. The subjects of this study were 32 students of VII-3 of SMPN 17 Malang in the second semester of the academic year of 2016/2017. The result of this study showed that using PALS can improve the students reading comprehension skill. It was shown that all of the students passed the passing grade score at the end of the meetings. The gap between the lowest and the highest score became narrower. Based on the findings of this study some suggestions can be directed toward the English teacher and future researcher(s). For the English teacher this strategy can be used as alternative strategy to solve reading problems in the class. For further researchers who will conduct the same strategy they have to allocate sufficient time on doing every activity in PALS. Moreover further researchers are also recommended to conduct the strategy in different grades and text types to see whether the strategy can be implemented to solve students problems in reading English text of all types. ABSTRAK Sari Intan Dewi Novita. 2017. Penggunaan Peer Assisted Learning Strategy (PALS)Untuk Meningkatkan Kemampuan Membaca Teks Dekskripsi Siswa kelas 7 di SMP Negeri 17Malang. Skripsi Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris Fakultas Sastra Universitas Negeri Malang. Pembimbing (I) Dr. Utari Praba Astuti M.A. (II) Dr. Furaidah M.A. Kata Kunci Peer Assisted Learning Strategy (PALS) pemehaman membaca teks deskriptif Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan pemahaman membaca pada siswa sekolah menengah pertama menggunakan teknik Peer Assisted Learning Strategy (PALS). Pals adalah aktivitas membaca secara berpasangan yang terdiri dari satu siswa yang mempunyai kemampuan lebih tinggi dan satu siswa yang mempunyai kemampuan rendah. PALS membantu siswa dalam pemahami bacaan khususnya untuk siswa yang berkemampuan rendah. Dalam membaca dengan metode PALS siswa bergeliran peran sebagai coach dan reader. Langkah-langkah di dalam PALS diantaranya adalah rekan membaca dan menceritakan kembali meringkas paragraf dan memprediksi. Desain Penelitian ini menggunakan Penelitian Tindakan Kelas Kolaboratif yang meliputi empat tahapan yaitu perencanaan penerapan pengamatan dan perefleksian. Penelitian ini dilaksanakan dalam satu siklus yang terdiri dari empat pertemuan pembelajaran untuk mencapai kriteria sukses. Kriteria sukses dari penelitian ini adalah 80% dari siswa dapat mencapai standar skor yang ditetapkan yaitu 75. Data tentang pencapaian siswa dan respon terhadap metode PALS diambil dari lembar kerja siswa observasi catatan peneliti angket dan wawancara. Subyek penelitian ini adalah 32 siswa kelas VII-3 di SMPN 17 Malang. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan PALS dapat meningkatkan siswa dalam memahami bacaan dibuktikan dengan semua siwa mencapai target skor dalam akhir pertemuan. Jarak skor antara siswa berkemampuan tinggi dan siswa berkemampuan rendah semakin sempit. Berdasarkan hasil dari penelitian peneliti menjajukan dua saran untuk guru Bahasa Inggris dan untuk peneliti mendatang. Untuk guru Bahasa Ingrris strategi ini dapat digunakan sebagai strategi alternatif untuk memecahkan masalah membaca di kelas. Untuk peneliti mendatang disarankan untuk membagi waktu secara efesien dalam melakukan setiap langkah di PALS. Disarankan juga untuk melakukan penelitian dengan jenis teks yang berbeda untuk mengetahui apakah metode PALS dapat diimplementasikan untuk memecahkan masalah membaca bahasa Inggris di semua jenis teks.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools |
Divisions: | Fakultas Sastra (FS) > Departemen Sastra Inggris (ING) > S1 Bahasa dan Sastra Inggris |
Depositing User: | library UM |
Date Deposited: | 09 Oct 2017 04:29 |
Last Modified: | 09 Sep 2017 03:00 |
URI: | http://repository.um.ac.id/id/eprint/10813 |
Actions (login required)
View Item |